lördag 12 september 2009

Jag fixar inne och Robert ute

Robert håller på och grejjar ute med garaget. Det ska tätas, isoleras i taket, porten (som ej är inhandlad än) ska komma på plats. Nu gäller det att få igång värmen i garaget så vi kan hålla till där när vi ska måla lister och foder i vinter. Alla rum börjar bli så pass klara att vi inte kan hålla till inne längre.

Det stora projekt som är på gång nu alldeles snart ... är badrummet uppe. Vi hoppas att hantverkarna kommer om en vecka. Vi har valt allt kakel klart så det är bara för dem att sätta igång. Det ska bli så himla härligt att få ett till badrum. Tänk att vi är 5 personer i familjen som ska dela på ett litet badrum på nedervåningen. Ska bli så lyxigt att slippa gå ner om man är kissnödig på natten. Ja..och snart blir vi ju 6 stycken i familjen dessutom.. =) Om allt går som beräknat kommer det en liten bebis 14:e Januari 2010. Vi är så lyckliga!

Inne har jag pysslat på med att sy gardiner till alla barnen. Till tjejernas rum blev det lika den här gången. Jag har sytt Hello-Kitty-gardiner. Blev så gulligt.

Jonathan fick tuffare gardiner med stridvagnar och helikoptrar på.

I vårt rum blev det bara vanliga vita. De får duga tills vidare... Ganska skönt med enfärgade också ibland. Dom har jag inte sytt utan de var färdiga som vi hade i lägenheten. Tänk i alla fall att tyg kan göra rum så ombonat. Det blev jättefint i alla rummen. Mysigt. Nere har jag en plan om att fixa lite höstgardiner i lite murriga färger. Får se hur det går på den fronten. Robert vill vara med och välja, och vi har väl inte riktigt kommit överens än om vad vi vill ha. Men det ska nog ordna sig. Roligt att han också är intresserad av inredning. Han ser saker i hemmet...tex om jag bytt gardiner, städat eller fixat hemma. Då uppmärksammar han det. Så kul! Han är händig på så många sätt.. dels att bygga på huset men också laga mat, städa, tvätta.. Skönt i dagens samhälle att man faktiskt kan hjälpas åt även med hushållssysslor. Det är inte bara manliga och kvinnliga sysslor.. Men han är klart bäst, han är ju min prins!!


Inga kommentarer: