onsdag 4 februari 2009

Fart på hantverkarna eller inte?

Ja... Vi har sedan inflyttning haft problem med en värmeslinga i golvet. Detta har gjort att det varit kallt i hallen och på toaletten. Varje morgon har man frusit tårna av sig när man varit på toa. Hua. Sedan har det inte blivit bättre av att det slog till och blev 10-17 grader minus... Vems fel det är att det inte fungerat vet vi inte riktigt. Förmodligen ett fabriksfel.. Hur som haver så blir man (jag - Christina) till slut jätteless...och då menar jag jätteless på att detta inte åtgärdats. Så igår tog jag numret från min kära sambo och slog vvs:arna en signal. Det är Robert som tidigare skött den kontakten.

Idag har vi varmt!! ;-) *nöjd*

Det jag vill komma fram till är absolut inte att Robert inte varit aktiv. Han ringer, fixar, snickrar, bygger, och vi försöker hjälpas åt. Men ibland behövs det en kvinnas kommando för att få lite fart på gubbarna..

Idag åkte även elektrikern förbi och monterad vår spot-skena i köket. Så här ser den ut. Blev väldigt ljust och behagligt.

Salningar klara runt ytterdörren.. nu är det tid för foder. Jag ska förska mig på projektet att sprutmåla dem med den lilla färgsprutan vi köpte. Får väl se hur det går... Blir nog bra!


Alla innerdörrar är nu på plats! Skönt skönt.


Jag har pillrat med att sätta fast alla handtag och nyckelhål.



Jonathan saknade bokhylla i sitt rum, så vi köpte en expedit från Ikea. Mycket nöjd. Den här kan man ha både liggande och stående. Den sväljer mycket saker och passade perfekt höjdmässigt liggande.


Izabelle och Jonathan hade inga sängbord. Så när vi fick våra nya med sänggaveln fick de ta över våra gamla. De är lite väl höga, men vi ska ta bort fötterna så kommer de passa perfekt.

1 kommentar:

Ina sa...

Vad fint ni börjar få det.

//ina