lördag 24 januari 2009

Fönstersmygar


Det blir bara sååå fint. Verkligen skönt att slippa se plasten och isoleringen i varje fönster. Snart kan vi börja med något jag längtat efter, att få färgsätta lite med gardiner, dukar och kuddar. Jag vill göra vårfint nu... Men men.. Får nog vänta lite till på att fönsterfoder och gardinstänger kommer på plats. Sedan måste vi ju enas också om vilka färger och ev mönster de blir på textilierna. Men med den vita bas vi har i huset, så kan vi nästan välja i stort sett vilka färger som helst..

Jag tycker de här är jättefina vårgardiner... (redan inhandlade dessutom.) Ska bara deala till mig att få ha dem upphängda ett tag.. ;-)

5 kommentarer:

Lisa Andersson sa...

ja ni verkar bara ha det roliga kvar :) vi har ju en bit till dit, men ja.. jag längtar!

Anonym sa...

Hej hej!

vilken inspirerande blogg ni har!
Vi funderar ochså på att bygga spoven.
du får gärna maila mig om du vill och berätta om era erfarenheter av fiskarheden, om ni kan rekommendera dem samt vad de räknar på att hela huset kommer kosta när det är färdigt. (alltså exkl tomt)
mvh Annelie

annelieek@yahoo.se

Ina sa...

å så underbart... inte fel när man kan börja se ut gardiner.. jag längtar dit jag med.

//ina

Anonym sa...

Hej! Jättefint hus ni har byggt!!

Vi ska troligen också bygga ett Spoven i Sörmland ganska snart.
Skulle bli jätteglada om ni kunde dela med er lite av erfarenheter om FH samt av era byggkostnader.
Det är ju alltid lite känsligt det här med pengar... Ni kan gärna maila oss. T e x vad har ni betalat för vvs, el, kakel o klinkers, bygg m.m?
Som sagt jättefint hus : )
Vi vill också vara där ni är nu!!

Stefan o Carina
stefan.henemo@telia.com

Anonym sa...

mycket intiresno, tack